♪ S p r e k e n ♪·2017---·Theelabel-Vraag

Thee-Label-Vraag op Maandag
nr. 34
21 augustus 2017
Laat jij ook een link naar jouw antwoord achter?

De vraag die ik aantrof op het theelabeltje was:
“Welke landen heb je allemaal bezocht?”

Duitsland… als kind kwam ik met mijn ouders vaak in Oldenburg om boodschappen te halen. In het voorjaar van 1979 was ik een week in Heidelberg met klas 4 van de middelbare school, één van die dagen gingen we de grens over naar Luxemburg. In september 1983 kocht ik in Duitsland mijn kleding voor mijn trouwdag. Nog steeds kom ik er regelmatig om enerzijds boodschappen te halen en anderzijds dierentuinen te bezoeken.

Luxemburg… in voorjaar 1979 1 dag met klas 4 van de Mavo tijdens de werkweek.

België… in 1984 gingen manlief en ik 2 dagen naar Brussel, samen met collegea en hun aanhang van het bankfiliaal waar ik toen werkte. In België kom ik nu nog een paar keer per jaar om dierentuinen te bezoeken.

Frankrijk… in 1985 gingen manlief en ik 4 dagen naar Parijs (Paasweekend), samen met collegea en hun aanhang van het bankfiliaal waar ik toen werkte.

Spanje… voorjaar 2012 ging ik met mijn dochter een week naar Gran Canaria om daar het eiland te bekijken en uiteraard op bezoek te gaan bij Trees

Estland… najaar 2012 ging ik, ongepland en ad hoc, met Niels en Anita mee naar Tallinn om daar een paar dagen te vertoeven en Niels’ jongste zoon en zijn gezin te bezoeken.

14x Akkoorden op ~ Chords on “Theelabelvraag – 34

1. Leuke vraag, ik versla je nog met twee landen , en dat voor iemand die niet graag reist;-) al moet ik eerlijk zeggen dat er 2 landen bij zitten waar ik maar één dagje was vanuit Oostenrijk, dat is daar makkelijk als je in de buurt van een drie landen punt logeert.
    Rietepietz componeerde ~ composed losse steekjes?My Profile

1. ;-)

Joh….nou zeg…. Grijnsss*

Ja precies. Daphne en ik willen naar het zuiden van Duitsland naar Stuttgart… en dan zit je ook niet zo ver van een paar landsgrenzen. Zodra het kan (gezien mijn maandagmeneer en als zij meerdere dagen achtereen vrij kan plannen) gaan we daar een midweek ofzo naar toe met zijn tweetjes.
      Melody componeerde ~ composed Theelabelvraag – 34My Profile

2. ha die Melody
    mooie plekken om te bezoeken
    ook ik zal je ruim verslaan wat aantal betreft
    maar het is geen wedstrijd :)

goed 6 uur wandelen in de zon , de helft weg
    is geen straf voor me hoor :)
    morgen nog zo iets
    fijne avond groet

1. Hallihallo die Karel

Ja nou en of. Nee gelukkig niet, jij verslaat mij qua aantal landen, ik versla jou qua aantal dierentuin(bezoeken) denk ik ;-)

Dapper hoor, knap gedaan…. morgen veel plezier dan !

Dank je wel, geheel hetzelfde gewenst. *zwaai*
      Melody componeerde ~ composed Stapje voor stapjeMy Profile

1. Duitsland behoort ook tot mijn favorieten hoor, voor zover daar al van te spreken kan zijn …. het Noord-Duitse verschilt niet of nauwelijks met mijn geboortegrond… Groningen & Ost-Friesland zijn bijna identiek ook qua taal

Frankrijk is mooi om te zien maar verder zegt het me niks, de mensen die ik ontmoette toentertijd hebben niet hun land ‘gepromoot’ sak mar segguh
      Melody componeerde ~ composed 21 – HMy Profile

3. Eh… Friesland, Gelderland, Noord- en Zuid-Holland..

Duitsland, maar dan net over de grens omdat mijn moeder daar woont. Met MAVO vier ben ik naar Luxemburg geweest en op vakantie met mijn ouders (heel lang geleden) naar België met uitstapjes naar Frankrijk en Duitsland.
    Toen ik 18 was, kreeg mijn vader de bolder in zijn kop en zijn we acht dagen naar Mallorca geweest :) dus Spanje.
    Ik ben niet zo gek op het buitenland, maar zou wel graag een keer naar Engeland willen gaan (waar ik ooit eens geweest ben met zo’n gratis bootovertocht… op dezelfde dag heen en terug… donker en geen donder te zien).
    Nathalie componeerde ~ composed Een vervolgstapMy Profile

1. ;-)

Ik kom er voor mijn hobby en ivm mijn voedingspatroon in combi met de prijzen daar en hoe dichtbij het voor mij is… op zich heb ik ook niet zo veel met andere landen, maar ja ik reis dan ook hoogstzelden..