*2013·Ditjes-Datjes·MOND

Banken-Drama

Eind mei werkten we, Joop met name, ons uit de naad om onze woonkamer helemaal op te knappen. We hadden onze zinnen gezet op 2 kleuren, paars en wit. Na veel zoeken vonden we ook de ‘perfecte’ bank. Hij zat geweldig, lag geweldig (belangrijk voor mij) en de kleurstelling vonden wij helemaal het einde. Over de prijs moest nog even stevig onderhandeld worden want tja zoveel vet had Bruin nou ook weer niet op zijn ledematen….
Wat waren we blij met het totale plaatje toen alles klaar was. Die blijdschap duurde echter nog geen week want toen vielen er al gaten in de zitkussens… terwijl ik aan de verkoper nog zo duidelijk had uitgelegd dat er hier geleefd wordt en er bovendien honden en katten rondlopen dus de stof wel tegen een stootje of 2,3 moet kunnen. Ons werd met de hand op het hart verzekerd dat dat totaal geen probleem mocht geven!!! Tja… Ik op zoek naar een contactpersoon waar ik mijn klacht en vraag om oplossing kwijt kon. Nou dat was simpeler gedacht dan gedaan. De winkelier had geen internet-klachtenlijn. Ik moest maar een brief sturen naar een servicecenter, gevestigd in een totaal ander deel van het land. Zo gezegd zo gedaan… geen reactie… ik meermalen gebeld en daarover mijn onvrede geuit. Uiteindelijk kregen we een brief terug dat we de bank moesten komen inleveren zodat een servicemedewerker ernaar zou kunnen kijken en dan een oplossing zou kunnen bieden. Waarop we in de tussentijd dan moesten zitten kon de winkelmedewerker ons niet vertellen… na wederom een hevige discussie in de winkel werd uiteindelijk besloten dat we de bank met de kussens mochten houden en er nieuwe besteld zouden worden en als die dan geleverd werden we ze zouden omruilen met de oude. Dat duurde vervolgens tot eind juli. Donderdags haalden we de nieuwe zitkussens op en we dachten dat het klaar was. Oeps vergipsing…. 2 dagen (JAWEL) later waren de zitkussens alweer sleets, nog erger dan de 1e serie. Het hele verhaal begon opnieuw. Er werd tegen ons gepraat alsof wij een onmogelijke eis stelden. Bankstof was om op te zitten en verder niets… geen dieren erop, maar ook niet met spijkerbroeken aan…ehhh??? zijn wij nou gek of? En dat voor een prijs van bijna €.2.000 euro???? Onze vorige bank had nog geen €.1.000 euro gekost en die was na 7 jaar nog voor geen millimeter sleets terwijl er meer dieren waren en Joop en ik ook nog eens vele, vele kilo’s zwaarder…ehhhhh????? Ik hield voet bij stuk en dreigde er een rechtszaak van te maken als zij niet met een tevredenstellende oplossing zouden komen. Service is overduidelijk een woord dat niet in hun woordenboek voorkomt. Tja, dan kennen ze Kootje niet (kwaadaardige grijns). We werden uitgenodigd om op een avond naar de zaak te komen, daar mochten we een andere bank uitzoeken. Paars-wit was niet mogelijk ongeacht welke bank we ook kozen….. Joop en ik keken elkaar even zwijgend doch veelzeggend aan en vervolgens heb ik gesteld dat ik de bank wilde die zij mij verkocht hadden en van een degelijke kwaliteit, zeker eentje die je voor die prijs mocht verwachten, dat ze het maar moesten zien op te lossen. Hoe ze dat zouden gaan doen zou mij een worst zijn.
Uiteindelijk werd ons toegezegd dat ze de bank opnieuw zouden laten maken maar dan in een tegenovergestelde versie. Wat bij de eerste versie van paars stof was zou wit leer worden en dat wat wit leer was zou paars stof worden. De servicemedewerker kon niet de computer bedienen en een secretaresse was er niet dus beloofde hij ons de volgende dag een print van de opdracht te bezorgen. Je raadt het al, die kwam niet…. na weer dagenlang bellen was ik het op donderdag 29 september zo ontzettend zat dat ik kokend van woede de winkel terugbelde en de bedrijfsleider te spreken eiste. Die kreeg ik aan de lijn en ik heb hem gezegd dat ik diezelfde dag nog iets zinvols verwachtte en zo niet dat ik dan die vrijdag erop in de zaak zou komen en het volledige bedrag terug kwam halen. Amper middag ging hier de deurbel, stond er een timide heerschap op de stoep die vroeg of hij binnen mocht komen. Hij bood zijn excuses aan voor de gang van zaken en vertelde dat hij die ochtend de bank alsnog besteld had. Ook had hij er een spoedopdracht van gemaakt en hij hoopte dat wij de bank eerder zouden krijgen dan de gemiddelde wachttijd van 8-12 weken vergde. Ook gaf hij aan (zwart op wit zelfs) dat als de nieuwe bank ook problemen zou opleveren we ons dan bij hem mochten melden en hij het dan ook weer zou gaan oplossen. Wij gaven aan het wel af te wachten maar vooralsnog lang niet tevreden te zijn.
Vanmiddag ging de telefoon….de nieuwe bank was er…. Joop en Bastiaan gelijk in de auto op weg, aanhanger geleend en naar de zaak. Bezorgen doen ze niet en daarbij helpen ook niet, tja…. Maar goed…. na een paar uurtjes hard werken met zijn drietjes hebben we de woonkamer dan weer op orde. We zijn er blij mee, het ziet er (weer) keurig uit. Echter….we juichen nog niet te hard. We gaan de bank ‘gewoon’ gebruiken zoals een ‘normaal’ gezin doet inclusief hun huisdieren. Hopelijk is het banken-drama nu ten einde maar dat kan ik pas over geruime tijd bevestigen of ontkennen. In het laatste geval geldt uiteraard: ‘wordt vervolgd’.

halfbank

PS: @Corry… jouw rozen staan al een week, nog steeds geweldig mooi zoals je ziet ;-)

20x Akkoorden op ~ Chords on “Banken-Drama

  1. Wat een teleurstelling dan hè? Ben je zo blij en dan volgt dit.
    Hij is wel erg mooi, hoewel dat wit natuurlijk errug besmettelijk is. Hopelijk gaat het met deze bank wel goed. Zo niet, dan zullen wij dat ongetwijfeld lezen ;-)

  2. Nou dat valt dan wel erg tegen, jammer hè als je ergens zo blij mee bent.
    Maar of dit een oplossing is? Ik wil je niet ontmoedigen maar wit leer is heel erg besmettelijk en helemaal niet zo makkelijk schoon te houden als gezegd wordt. Ja, met speciale behandelingen misschien maar dat doe je echt niet elke week.
    Ik heb een vriendin, ze woont alleen, heeft geen huisdieren en ze heeft een wit leren bankstel… maar na een jaar is het al niet meer om aan te zien…
    Sterkte met dit bank-drama..

    1. Ja we baalden als een stekker……met name om hopen beloftes die leeg bleken …….

      Wit is inderdaad besmettelijk, maar poetsen doe ik toch al elke dag :-)
      Leer….zodra men met ‘moeilijke’ middeltjes begint begint ook de ellende…. Mij is jaren geleden al verteld dat je het beste vanaf de allereerste keer werkt met afgekoeld gekookt water in vochtige doek… Dat deed ik voorheen bij leren banken ook en is prima bevallen, ga ik nu dus gewoon weer doen.

      Hoe ook…. We zullen het wel zien gebeuren…. Komt tijd komt raad,,,,,,

      Dank je wel hoor.

  3. Pfff wat een ellende. Service is tegenwoordig een vies woord geloof ik.
    Ik hoop dat je nieuwe bank het langer uithoudt!
    Ik vind hem erg mooi. (ik maak de leren bank altijd schoon met gedistilleerd water)

    1. Ja zeg dat wel ;-()

      Dank je wel, hopen wij hier ook.

      Wij ook ;-)….. ja ik dus ook, althans, afgekoeld gekookt water, bijna tzelfde toch

  4. Heb al een heel verhaal getypt, maar is kennelijk niet aangekomen (en ik was nog wel de eerste). Wat ik schreef staat hierboven al, dus ik val niet in herhaling. Veel succes en zit(lig)plezier op deze bank.

    1. Oh okeee… jammer.

      Je weet toch, vele eersten zullen de laatsten zijn….. en je weet dus ook dat die laatsten het goed krijgen!

      Dank je wel hoor…. (heb je de rozen ook zien staan?)

  5. Denk je een geschikte bank gekocht te hebben, is het de miskoop van de eeuw. En dan ook nog de allerbelabberdste “service.” Goed dat je in de steigers bent gaan staan! Maar eigenlijk had ik niet anders van je verwacht ;-)
    Hopelijk houdt deze bank lang stand.

  6. Jee, wat een ellende! Voor die prijs mag je toch best wel een goede bank verwachten, dacht ik. En van service hebben ze bij dat bedrijf waarschijnlijk nog nooit gehoord.
    Hopelijk gaat het nu beter en kun jij je lekker uitleven op dat (nu nog) mooie witte leer.:-)

    1. Ja nou he? Hoe ook, het is hier nooit saai (daar hadden we het al eerder over weet je nog?)

      Dank je wel hoor, hopen wij ook….. en ja ook dat ;-) we w88 het af …. zo niet, sta ik in no time weer in de winkel en dan blijf ik niet bepaald stil en zachtjes praten ;-[) Op een vrijdagavond tijdens koopavond of op een zaterdagmiddag *grijns*

  7. Zélfs als er huisdieren op de bank liggen moet de stof toch langer mee kunnen dan een paar maanden, wát een onzin argument! Je zóu er misschien wel eens een haal van een nagel in kunnen vinden maar die kun je meestal wel herstellen.
    De bank is ook duur genoeg om goede kwaliteit te mogen verwachten , gelukkig dat je niet “de kaas van je brood liet eten” , en nu maar áfwachten !Maar ik hoop dat het nu goed gaat want dit soort ellende is slopend!

    1. Ja precies, ook ons argument, te meer daar er van te voren voorafgaand aan de aankoop expliciet en uitgebreid over gesproken is. Het ging beide keren niet eens om maanden maar ‘slechts’ een paar dagen. Als de bank op donderdagmiddag in gebruik neemt…. en op zondagmorgen bij de koffie al sleetse plekken constateert…. en dat vervolgens bij een 2e keer zelfs op de 2e dag al constateert… tja….
      De wijze waarop je als klant in de zeik wordt gezet, is wel het meest stuitend en dat maakte me juist zo boos en tegelijkertijd zo vastbesloten het niet over mijn kant te laten gaan.

      Afw88 inderdaad, we hopen er t beste van want eigenlijk ben ik wel heel erg klaar met dat bedrijf en hun werknemers! Hoop doet leven zullen we maar zeggen ;-)

    1. nee inderdaad niet.

      Daarom is Hulkinnetje ook wel met jou getrouwd en ik niet….
      dieren mogen hier ‘alles’.

      Een bench heb ik niet en komt er ook niet. Dieren moeten vrij kunnen bewegen en niet opgesloten worden in kooitjes. Sterker nog….als het geld op is eten wij brood zodat zij wel goed te eten krijgen…. we zitten zelfs op de grond als de bank bezet is etc. Wij vinden dat ‘normaal’ al zullen anderen dat ‘abnormaal’ vinden ;-)

  8. Dat is inderdaad een banken-drama zoals Rutte en co dat niet hebben meegemaakt.
    Honden en katten op de bank is trouwens wel vragen om problemen. Begrijpelijk dat je ze er op wil hebben, maar je kunt zo’n winkelier daar niet eindeloos aansprakelijk voor stellen lijkt mij. Maar tot nu toe is het gelukt en ik moet eerlijk zeggen: het ziet er bijzonder sjiek uit.

    1. Haha ja zoiets ja

      Honden en katten op de bank KAN om problemen vragen zijn…. maar….ik was misschien niet duidelijk genoeg in mijn verhaal. Ik had vóór de aankoop heel duidelijk aangegeven welke stofkwaliteit ik wilde hebben en uitdrukkelijk besproken dat er met regelmaat grote/zware honden op zouden moeten kunnen, zowel onze 2 eigen als de 5 logeehonden…. de verkoper bezwoer ons toen dat dat totaal geen enkel probleem zou zijn met de duurste stofgroep…

      en tja als dan enkele dagen later de stof al gaten gaat vertonen dan voel ik me belazerd en ga ik verhaal halen…dus ff iets anders dan ‘eindeloos aansprakelijk’ stellen.

      dank je wel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge